Attester kun avvikene

Automatiser inngående fakturaer med Palette. Med regelbasert avvikshåndtering blir attestering av avvik raskt og effektivt.

Vi rakk ikke å behandle alle fakturaene, enkelt og greit. Men etter at vi byttet til Palette, har vi behandlet tre ganger så mange som i vårt gamle system. Dette er mulig siden Palette automatisk gjør det meste for oss.

Erik Råberg, Systemadministrator på Attendo

Attest, avvikshåndtering og elektronisk fakturabehandling med Palette

Automatisert arbeidsflyt for attestering

Fakturabehandlingen er selve kjernen i løsningen og medfører at vi kan effektivisere hele prosessen fra innkjøp til betaling. Det er også fakturabehandlingen som mange bedrifter automatiserer først, ofte med meget bra resultat. En optimal prosess oppnår du i neste skritt med forhåndsgodkjenning, attestering av ordre som automatisk matches mot inngående faktura. Da er det kun avvikene som må behandles manuelt, dette sparer dine ansatte for mye tid. For å minimere tidsbruken med attestering, genereres automatisk atteststrøm og konteringsforslag i løsningen vår.

Enkel avviksbehandling

For å forenkle arbeidet med avvik, kategoriseres disse i ulike typer og fargekodes. Det gir deg et enkelt og tydelig overblikk og gjennom aktivt arbeid med å finne samsvarende statistikk, kan du bearbeide de leverandører som har mange avvik for å ytterligere øke automatiseringen. Toleransen for avvik for hvor mye en faktura kan avvike fra en ordre kan settes på hoved- eller linjenivå. Toleransen for avvik kan settes i prosent eller nøyaktig beløp. Ulike parametere kan anvendes for forskjellige selskap og leverandører.

Enkel avvikshåndtering med Palette

Fem hovedfunksjoner:

  • Full automatisering av dine fakturaer
  • Forhåndsbestemt atteststrøm gir økt kontroll
  • Konteringsforslag minimerer tidsbruken
  • Attestering direkte fra eposten eller på mobiltelefon
  • Enkel avviksbehandling i brukervennlig grensesnitt
Komplettera med:

Kontrakt

Forenkle bedriftens behandling av kontrakter og avtaler. Få automatiske påminnelser i forkant av kontraktens utløp og match repeterende fakturaer mot kontrakter.

Bestilling

Effektivisere innkjøpsprosessen gjennom å handle riktig vare, fra riktig leverandør til riktig pris. Få kontroll over de indirekte kostnadene allerede i dag.

Efaktura

Automatisere fakturabehandlingen din med efaktura eller skanning/tolking av papirfakturaer. Med Pagero når du 2,5 millioner selskaper.

Ordrematching

Med automatisk matching tar vi behandlingen av dine leverandørfakturaer til neste nivå. Les om hvordan Palette kan forenkle din fakturabehandling.

Attest og avvikshåndtering

Automatisere inngående fakturaer og spar masse tid. Systemet finner korrekt fakturaer, attestering kan gjøres på mobiltelefon og kun avvikene må behandles manuelt.

Analyse og rapportering

Ved hjelp av all informasjon som er i løsningen til Palettes fakturabehandling kan du ta frem realtidsrapporter over kostnader, leverandører og betalinger.

Veien til en mer effektiv hverdag

Senk kostnadene

Et moderne og et skybasert system for fakturabehandling senker kostnadene og gir mer tid til andre ting i organisasjonen deres.

Raskere arbeidsflyt

Palette effektiviserer hele arbeidsflyten fra fakturaen kommer inn til den er kontert, attestert og registrert i økonomisystemet.

Attestere elektroniske fakturaer

Systemet vårt gir deg enkel adgang i og utenfor kontoret. Attestere fakturaene dine på pc, nettbrettet eller på telefonen.

automatisering

Behandle flere selskaper i samme miljø

I Palette sin fakturabehandlings løsning kan du bygge opp strukturer som støtter mange selskaper i samme miljø og i parallelle miljøer, uavhengig om disse finnes i samme land eller er spredd rundt om i hele verden.

Det er enkelt å sette opp reglene for hvordan MVA, skattekoder, EU-skatt, omvendt momsplikt, bygg og eiendomsskatt skal behandles.

Grensesnitt på flere språk

Systemet finnes i en mengde språkversjoner, blant dem de nordiske språkene, fransk, engelsk, tysk, nederlandsk, spansk og polsk.