Palettekund 4Service

Case

4Service velger å vokse med Palette

– Vi trengte et system som kunne tilpasses vår vekst. Med Palette er det nettopp det vi har fått, sier Finn Rune Kristiansen, CFO på 4Service.

Norske facility management leverandøren 4Service utvides raskt og antall leverandørfakturaer har økt betydelig på kort tid. Det har igjen ført til krav til en fakturahåndteringssløsning som kan holde følge med bedriftens vekst.

Norske 4Service tilbyr facility management tjenester innen bygg, eiendom, renhold, personalrestauranter, kantine og offshore. Siden begynnelsen i 2010 har bedriften vokst raskt og har i 2017 mer enn doblet omsetningen fra året før – til 1,3 milliarder kroner.
Den raske veksten førte til en stor økning av antall fakturaer, som førte krav om et skalerbart og smidig system som kunne automatisere fakturahåndteringsprosessen.

Skalerbart og håndterbart av flere selskaper

Siden 2017 har 4Service benyttet fakturahåndteringssystemet Palette og i dag behandler bedriften omtrent 60.000 fakturaer i året. Neste år kan det mest sannsynlig bli over 100.000. Dette er ikke noen som bekymrer CFO Finn Rune Kristiansen.
– Med Palette skal det være mulig å doble fakturaene uten å trenge flere ansatte. Skalerbarheten i volum og moduler var avgjørende ved valg av system og utrolig viktig for oss med den veksten vi har, sier han.

4Service består av flere selskaper plassert i hele Norge. En spredd virksomhet kombinert med stor vekst kan være en stor utfordring ut ifra et fakturahåndteringsperspektiv. Helt fra starten i 1993 har Palette gjort multiselskapshåndtering til et av sine fokusområder, for å kunne levere løsninger som svarer nettopp dette behovet.

Multiselskapshåndtering i Palette er genialt og sparer en hel del tid ut i organisasjonen, sier Finn Rune Kristiansen.

Mer automatisering rundt hjørnet

Neste skritt for 4Service er å automatisere behandlingen av periodiske fakturaer og utgiftene til de ansatte.

– Disse systemene gjør det mulig for oss å fortsette å vokse uten å legge mer tid på administrative oppgaver for den delen. Nå kan vi fokusere på å være mer proaktive og øke graden av automatisering enda mer. Fremdriften i automatiseringen bestemmer vi selv ut ifra våre forutsetninger i organisasjonen. Når vi er klare er Palette der for at vi skal kunne ta neste skritt med en smidig overgang. Det er viktig å påpeke at valget av leverandør og system må være langsiktig og bidra til din bedriftsutvikling i flere år. Vi valgte et skalerbart og fleksibelt system og en leverandør med bred kompetanse og kunnskap, sier Finn Rune Kristiansen.

Print or share

Info

4Service Gruppen AS

Norske 4Service ble grunnlagt i 2010 og er en av Nordens ledende leverandører av facility management-tjenester innen bygg, eiendom, renhold, personalrestauranter, kantine og offshore. 4Service har omtrent 2500 ansatte og omsetter omtrent 1,5 milliarder kroner.

Kunde: 4Service
Bransje: Facility management
Område: Norge
ERP: Visma Business
Antall fakturaer: 60 000
Antal ansatte: 2 500
Fremgangsmåter som automatiseres med Palette: Fakturabehandling